poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Jak stworzyć ciekawy film?

Cześć. :)
Z tej strony Wika. Pomimo tego, że dość ciężko pracuję, to znalazłam chwilę czasu, aby napisać dla was poradnik. Ostatnio, gdy moje filmy pojawiły się w top, otrzymywałam wiele zapytań, dotyczących tego Jak tworzę takie ciekawe filmy? Czy jest to trudne? dlatego dzisiaj postaram się wam na owe pytania odpowiedzieć.

Przede wszystkim, aby mieć dobry film, trzeba go od początku do końca rozplanować. To znaczy wiedzieć jak ma wyglądać fabuła całego filmu. Nie polecam wymyślania tylko początku i myślenia, że reszta filmu jakoś 'sama się wymyśli'. To nigdy się nie sprawdza. ;) Gdy mamy już zaplanowaną całą fabułę, możemy podzielić film na kilka odcinków. W notatniku możemy rozpisać co ma być w każdym odcinku. Czym się zaczyna i na czym kończy dana część filmu. Gdy będziemy tworzyć film bardzo ułatwi nam to pracę. Sama bardzo często korzystam z tego sposobu. Teraz pozostaje nam wymyślić tytuł. Najlepiej, aby przyciągał on uwagę widza. Nie zapomnijmy do tytułu dodać numeru odcinka. Tytuły, jakich ja używałam do swoich produkcji, to: Kim jest moja mama? [1] lub Nie chcę takiej siostry! [1]
Wydaje mi się, że takie tytuły przyciągają uwagę.

Gdy wszystko mamy rozplanowane, możemy przejść do kolejnego i ostatniego etapu - tworzenia filmu.
Najpierw wybieramy ciekawe (i błagam, nie początkowe) tło. Następnie muzykę. Im lepiej dopasujemy muzykę do sceny, tym bardziej pozwoli to wczuć się widzowi w film. (o ile ma włączony głos ;)


Kolejnym krokiem jest dodanie postaci, animacji i, co jest bardzo ważne, mimiki twarzy. Pomaga ona wczuć się w emocje aktora, przez co osoba, która ogląda film uważa go za ciekawszy.


Następnie dodajemy dymki z tekstem. Ważne jest, aby dodawać nie więcej niż jeden dymek na 2 klatki, czyli 4 sekundy. Wtedy tekst będzie czytelny i przejrzysty, a osoby, które wolniej czytają również zdążą go przeczytać.

Do filmu warto dodać kilka scen, aby był on dłuższy. Najlepiej, jeśli całość trwa około dwóch minut, choć nie zaszkodzi odrobinę dłużej. Nie polecam robić filmów kilkuminutowych, bo mogą one zanudzić osobę oglądającą.

Gdy jesteśmy dumni ze swojego dzieła, zapisujemy je i oglądamy, aby zobaczyć, czy nigdzie nie ma błędów. Jeśli są, to poprawiamy je i dopiero wtedy publikujemy film.
Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam wam, jak wygląda tworzenie filmów i co zrobić, aby przykuwały one uwagę widza. Jeśli komukolwiek pomogłam - moja misja jest spełniona. Gdyby ktoś miał jakieś pytania - śmiało piszcie. Nie gryzę. ;) Zapraszam również do komentowania i reagowania na post.

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa kiedy wyniki :D

      Usuń
    2. Dzisiaj, ponieważ wcześniej miałam problemy z dostępem do emaila.

      Usuń
  2. Fajny post :D O i mam pytanko czy miałaś kiedys blokniętego kompa przez msp? Bo mnie wczoraj bloknęli i nie wiem czy wogóle odblokują, a juz pisałam im wiadomość na support :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miałam. Napisz do nich kilka wiadomości na support, tylko podaj się za rodzica. Zawsze działa. ;)

      Usuń
  3. Fajny post, skorzytam na 100 % ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tak tworzę, ale nie chcę zmuszać nikogo do oglądania.
    Uwarzajcie też na błędy ortograficzne. Pozdrawiam c;

    OdpowiedzUsuń